De overeenkomsten lopen na 2 jaar af tussen 26 oktober en 23 november 2022. Gezien de evolutie van de crisis en de teststrategie verlengen we ze niet: we verwachten dat de capaciteit van het federaal platform niet meer noodzakelijk is.
In piekperiodes werd meer dan 20 procent van het totaal aantal PCR-testen uitgevoerd via dit platform.
Als aanvulling op de algemene vaccinatiecampagne kunnen artsen, verpleegkundigen, vroedvrouwen en apothekers individueel vaccineren tegen COVID-19. Welke honoraria kunnen ze hiervoor aanrekenen aan de verplichte ziekteverzekering sinds 18 juli 2022 en hoe moeten ze dat doen?
Vanaf 1 november 2022 vervangen we de financiering van zorgverleners actief in triage- en afnamecentra door een nieuw financieringssysteem voor COVID-19-testcentra op basis van het aantal uitgevoerde staalafnames.
Elke organisatie die een testcentrum wil opstarten of de huidige activiteit wil verder zetten, moet hiervoor een aanvraag indienen bij de bevoegde deelstaat. Om in aanmerking te komen voor vergoeding, moet het testcentrum aan een aantal voorwaarden voldoen.
Vanaf 1 juli 2022 voorzien we een tegemoetkoming voor patiënten die langdurige gezondheidsklachten hebben na een COVID-19-besmetting: gepersonaliseerde eerstelijnszorg via een zorgtraject. Over welke zorg gaat het en hoe kan u die krijgen?
Hebt u tussen 1 september en 30 november 2020 als huisarts in opleiding in een huisartsenpraktijk gewerkt? Hier vindt u de voorwaarden waaraan u moet voldoen om voor deze premie in aanmerking te komen en hoe wij de premie berekenen.
In het kader van de COVID-19-pandemie heeft het RIZIV een tussenkomst voorzien voor ambulante zorgverleners voor bijzondere beschermingsmaatregelen en materialen.
Het bedrag dat u kreeg voor de periode van 4 mei tot en met 31 augustus 2020 moet in alle gevallen het voorwerp uitmaken van een fiscale fiche, ongeacht de vorm waarin u uw werkzaamheden verricht. Als gevolg daarvan hebben de verzekeringsinstellingen eind juni 2021 een fiscale fiche 281.50 aan de FOD Financiën overgemaakt. Deze fiscale fiche 281.50 is ook beschikbaar op uw MyMinfin (als u duidelijk geïdentificeerd bent).
Hierbij de toelichting hoe u uw belastingaangifte kan aanvullen voor uw ontvangsten van 2020.
In de zomer van 2021 wil onze overheid reizen en culturele evenementen mogelijk en toegankelijk maken voor iedereen, daarom voorzien we een tegemoetkoming voor PCR testen in de zomerperiode voor iedereen die nog niet de kans kreeg zich volledig te laten vaccineren en zo immuniteit te verwerven.
Heeft u een voorschrift van een arts of ‘coronatest voorschrijfcode’, dan blijft uw test ook deze zomer gratis.
Hoeveel testen, welke terugbetaling? Een overzicht van onze maatregelen voor de komende maanden.
Onze psychologische ondersteuning voor zelfstandigen, die bijzonder zwaar getroffen zijn door de COVID-19-crisis: een telefonische hulplijn, een innoverend waarschuwingssysteem en 8 sessies psychologische zorg die volledig gratis zijn.
De vaccinatie van de eerste doelgroepen is van start gegaan. Deze vaccinaties gebeuren voornamelijk in vaccinatiecentra en in zorginstellingen en ziekenhuizen met behulp van zorgverleners en ondersteunend personeel. De deelstaten voorzien een vergoeding voor zorgverleners die helpen bij het vaccineren tegen covid-19. Zorgverleners kunnen hiervoor dus niet de gebruikelijke nomenclatuurcodes aanrekenen voor raadplegingen of bezoeken.
PCR, antigeen snel of standaard, serologisch. De ziekteverzekering vergoedt 4 types COVID-testen.
Hier vindt u de bedragen die u aan ons kan factureren en de voorwaarden om de testen uit te voeren en aan ons te factureren. Verschillende criteria spelen een rol: indicaties op basis waarvan een persoon zich kan laten testen, het voorschrift, de betrouwbaarheid van de test, de overdracht van de resultaten, enz.
Als klinisch bioloog (arts of apotheker) kan u een PCR of een standaardantigeentest factureren aan de ziekteverzekering in verschillende gevallen.
Op deze pagina vindt u de voorwaarden om deze testen aan ons te factureren. Verschillende criteria zijn van belang: de indicaties waarin een persoon kan worden getest, het voorschrift, de overdracht van de resultaten, enz.
Als een PCR-test niet aan deze vergoedingsvoorwaarden voldoet, kunt u deze niet in rekening brengen: noch aan de ziekteverzekering, noch aan de patiënt.
De 'standaard' antigeentest wordt de eventueel geautomatiseerde antigeentest bedoeld die in een laboratorium wordt uitgevoerd, dit is niet hetzelfde als de antigeensneltest.
Als arts of als klinisch bioloog (arts of apotheker) kan u een antigeensneltest factureren aan de ziekteverzekering in 2 gevallen.
Op deze pagina vindt u de voorwaarden om deze testen aan ons te factureren. Verschillende criteria zijn van belang: de indicaties waarin een persoon kan worden getest, het voorschrift, de overdracht van de resultaten, enz.
Als klinisch bioloog (arts of apotheker) kan u in verschillende gevallen serologische tests aan ons factureren.
Op deze pagina vindt u de voorwaarden om tests aan ons te factureren. Verschillende criteria zijn van belang: de indicaties waarin een persoon kan worden getest, het voorschrift, het maximum aantal testen per patiënt, enz.
Zorgverleners of ziekenhuizen krijgen de mogelijkheid om telemonitoring op te starten in de thuisomgeving voor covid-19-patiënten. Hiertoe kunnen ze overeenkomsten afsluiten met het RIZIV. Een medisch team volgt deze patiënten op van op afstand.
Telemonitoring van deze thuisblijvende covid-19-patiënten en van patiënten na hun ontslag uit het ziekenhuis laat toe om ziekenhuisbedden te vrijwaren maar vooral ook om de bijkomende werkbelasting op het ziekenhuis, het zorgpersoneel en de huisartsen te verminderen door een betere ondersteuning door technologische oplossingen.
Het gaat om een pilootproject om te onderzoeken welke de mogelijkheden zijn voor telemonitoring: we bestuderen de impact en organisatie van dit zorgmodel en bevragen de ervaringen bij de gebruikers.
Het bedrag voor het beheer van het Globaal medisch dossier verhoogt eenmalig met 20 EUR in 2020. Dit is bedoeld om de tijdelijke toename van de administratieve activiteiten in verband met de Covid-19-crisis te compenseren.
Hebt u in een ziekenhuis gewerkt van 1 september tot 30 november 2020? Dan hebt u misschien recht op een uitzonderlijke premie, om u aan te moedigen en uw inzet tijdens de 2e COVID-19-golf te erkennen.
We verlichten de kosten die u, als zorgverlener, in een privépraktijk en bij ambulante zorg draagt voor uw beschermingsmateriaal en -maatregelen die specifiek voor COVID-19 zijn bestemd. De beschermingsmaatregelen blijven noodzakelijk om uw patiënten veilig te behandelen, maar mogen in geen geval aan hen worden doorgerekend. Hoe u deze tegemoetkoming ontvangt, hangt af van de categorie van zorgverleners waartoe u behoort. In vele gevallen moet u zelf geen stappen ondernemen.
Twee nieuwe online tools zijn op 3 november gelanceerd. Ze bieden oplossingen voor de huidige moeilijkheden bij het testen.
U moet zich laten testen? De eerste tool, die beschikbaar is op de website mijngezondheid.be, biedt u de mogelijkheid zelf een afspraak te maken in een testcentrum en zo de lange wachtrijen voor de centra te vermijden.
De tweede tool voor het voorschrijven van de test en de opvolging van de resultaten biedt in het bijzonder een verlichting in het vooruitzicht van de heropening van de scholen. Dankzij het werk van de artsen die in de collectiviteiten of de bedrijven werken, verlicht deze tool het werk van de huisartsen en vergemakkelijkt hij de tests in de scholen, de kinderdagverblijven, de rusthuizen, de centra voor opvang van personen met een handicap, de asielcentra, de gevangenissen en de ondernemingen.
Dankzij de deelnemende artsen kan deze digitale teller een duidelijker beeld geven op de situatie van COVID-19 in de praktijk van de huisarts. Zo is het mogelijk de zorg aan te passen aan de evolutie van de epidemie.
We vergoeden het griepvaccin voor alle risicogroepen. Mensen van 50 of ouder kunnen het afhalen bij de apotheker zonder voorschrift. Een uitzonderlijke en snelle maatregel voor de patiënt, die de werklast van huisartsen vermindert.
Om de opsporing of ‘tracing’ te ondersteunen, sensibiliseren we de laboratoria die PCR-tests uitvoeren. Er zijn 3 belangrijke indicatoren om te respecteren bij het doorgeven van de testresultaten aan Sciensano via HealthData. Wij vragen de laboratoria die niet aan bepaalde indicatoren hebben kunnen voldoen, om uiterlijk op 7 september contact met ons op te nemen.
Contactopvolging en –Opsporingsstrategie
Een succesvolle exit-strategie in het kader van de Covid-19 crisis vergt dat de keten van besmettingen doorbroken wordt. Dat kan door:
- systematische en herhaalde testing om besmette personen op te sporen: besmette personen gaan in quarantaine
- opsporing van personen die de voorbije dagen in contact geweest zijn met besmette personen: deze personen gaan in quarantaine en worden eventueel getest
Op de website van het Interfederaal Comité Tracing en Testing Covid-19 vindt u informatie over de strategie en methode inzake contactopsporing en -opvolging.
Om de huisartsen en de triage- en afnamecentra te ondersteunen bij de staalafname sluiten we overeenkomsten af met consortia van thuisverpleegkundigen, met een aangepaste financiering.
Hier vindt u de kaart en lijst met triage- en afnamecentra. U kan eenvoudig via de kaart een centrum in uw buurt vinden.
De strijd tegen COVID-19 brengt zware wachtdiensten voor huisartsen met zich mee, ook tijdens de week. Om de individuele last van die wachten te verlichten hebben we beslist om, in de vorm van proefprojecten, de wachtposten ook tijdens de week te financieren van 18 u tot 8 u.
Sedert april 2020, hebben 15 wachtposten zich ingeschreven als proefproject. Na 3 maanden, lijkt het ons nuttig om het experiment te kunnen verderzetten.
We willen de revalidatiezorg verbeteren van Covid-19 patiënten die op intensieve zorgen verblijven of verbleven hebben. Bij deze patiënten start zo snel als mogelijk een intensieve multidisciplinaire revalidatie. We introduceren hiervoor pseudonomenclatuurcodes voor bijkomende verstrekkingen.
Door de strikte COVID-19-maatregelen organiseerde het Fonds voor de medische ongevallen tijdelijk geen medische expertisezittingen. Aangezien de maatregelen versoepeld zijn, is dat vanaf nu wel weer het geval. Er zijn wel nog veiligheidsmaatregelen voor de deelnemers.
Omwille van de mentale impact tengevolge van de COVID-19-crisis is de terugbetaling van eerstelijns psychologische sessies voor volwassenen (18-64) met ingang vanaf 2 april 2020 uitgebreid naar alle leeftijden. In eerste instantie geldt deze uitbreiding tot 31 december 2020. Tijdens de acute fase van de crisis kunnen de sessies ook voor de nieuwe leeftijdsgroepen gerealiseerd worden door videocommunicatie. Ook andere tijdelijke versoepelingen zijn op hen van toepassing.
We vergoeden nu 3 soorten testen: moleculair, antigenen en serologisch (antistoffen). Hier vindt u meer informatie over de vergoedingsvoorwaarden voor deze tests.
De COVID-19-crisis heeft de manier van werken in de ziekenhuizen grondig gewijzigd, zowel op vlak van infrastructuur en logistieke organisatie als op vlak van inzet van personeel, verpleegkundigen en artsen-specialisten. Daarnaast vergt de verzorging van besmette patiënten een buitengewone inspanning, zowel fysiek als psychisch.
Om aan die gewijzigde werkomstandigheden tegemoet te komen en de inspanningen correct te vergoeden, nemen we nieuwe maatregelen met betrekking tot de zorg in 3 ziekenhuisdiensten die in het bijzonder betrokken zijn bij de crisis: de afdelingen voor spoedgevallen en intensieve zorg en de specifieke COVID-19-afdelingen.
We ontwikkelen een financiële tegemoetkoming voor zorgverleners om uitzonderlijke uitgaven voor beschermingsmateriaal te helpen dekken. Zorgverleners mogen extra kosten voor beschermingsmateriaal niet doorrekenen aan hun patiënten.
Sinds begin april worden op een systematische manier testen afgenomen in alle residentiële voorzieningen zoals woonzorgcentra, verblijfscentra voor personen met een handicap, opvangcentra, gevangenissen, … . Voor de afname van de stalen kunnen huisartsen de bestaande codes uit de nomenclatuur aanrekenen.
Getuigschrift van arbeidsongeschiktheid of quarantaine voor werkgevers, vereenvoudigd model voor het ziekenfonds bij telefonisch advies, ... Update over de verschillende medische certificaten om tijdens deze COVID-19-crisis te gebruiken.
Eenvoudiger medisch getuigschrift dat artsen kunnen bezorgen na een telefonisch advies in deze Codid-19-context (model voor het ziekenfonds van de patiënt). Huisartsen kunnen dit getuigschrift gebruiken ook tijdens hun huisartsenwachtdienst. Hierbij het model en de procedure om het door te sturen.
Voor de medische huizen zitten de telefonische adviezen 101190 en 101135 in het kader van COVID-19 in het forfaitair bedrag voor huisartsgeneeskunde. Voor ingeschreven patiënten kunnen deze codes dus niet aangerekend worden. Voor de telefonische consulten met niet-ingeschreven patiënten is het aanrekenen van deze codes wel toegestaan. Enkele verduidelijkingen voor artsen rond de aanrekening van telefonische adviezen.
Patiënten met psychiatrische of psychotherapeutische follow-up kunnen hun behandeling slechts zelden opschorten zonder ernstig risico voor hun geestelijke gezondheid. De COVID-19-crisis maakt dat risico voor de meest kwetsbare personen nog groter. Om de continuïteit van de zorg te kunnen verzekeren tijdens de crisis zijn de regels van de verzekering voor geneeskundige verzorging aangepast waardoor zorg op afstand mogelijk is voor psychiaters en kinderpsychiaters.
Patiënten met neurologische ontwikkelingsstoornissen of een verstandelijke beperking zijn bijzonder gevoelig voor veranderingen in tijd en ruimte. Uitzonderlijke omstandigheden kunnen de gedragsstoornissen verergeren en de omgeving (gezin of instelling) in grote moeilijkheden brengen. In het kader van de COVID-19-crisis hebben we daarom een aangepaste verstrekking op afstand gecreëerd voor neuropediaters, waarmee ze de follow-up kunnen verderzetten van kinderen, adolescenten en jongvolwassenen met dergelijke stoornissen.
De meeste psychiatrische ziekenhuizen bieden nabehandeling aan na een opname. Om verkeer van en naar het ziekenhuis te voorkomen en de zorgcontinuïteit te verzekeren kan het ziekenhuis de nabehandeling voortzetten vanop afstand tijdens de COVID-19-crisis.
In de context van de Covid-19-crisis is het belangrijk dat de ouderen met complexe noden inzake zorg en thuishulp verder kunnen genieten van de best mogelijke zorg. Om hieraan te kunnen beantwoorden en rekening houdend met de afstandsregels, heeft het Riziv tijdelijke maatregelen getroffen met betrekking tot de verschillende verstrekkingen die mogelijk zijn op afstand in het kader van de Protocol 3-overeenkomst.
Het RIZIV heeft een totaalaanpak uitgewerkt zodat verschillende types van zorgverleners zonder fysiek contact toch zorg kunnen blijven aanbieden, die verstrekkingen factureren aan de ziekteverzekering en dat patiënten kunnen genieten van terugbetaling.
Hoe kan u als arts tijdens deze crisisperiode zorg op afstand aanrekenen via het derderbetalerssysteem, elektronisch of op papier? Hierbij de aangepaste verzamelstaat, rekeninghoudend met het uitgebreide aantal codes voor advies op afstand.
U kan als arts nog steeds de nodige attesten opstellen en verzenden voor deze forfaits. De ziekenfondsen blijven ze toekennen.
We willen de zorgkwaliteit en zorgcontinuïteit ook tijdens de COVID-19-crisis garanderen, uiteraard met respect voor de regels van fysieke afstand. Daarom passen we bepaalde regels van de verzekering voor geneeskundige verzorging aan voor de terugbetaling van verstrekkingen door artsen-specialisten.
Omwille van Covid-19 stellen ziekenhuizen niet-dringende consultaties en behandelingen uit en kan de opvolging van sommige overeenkomsten niet binnen de afgesproken termijnen of regels plaats vinden en kunnen de procedures voor de indiening van aanvragen niet volledig worden gerespecteerd.
Om te vermijden dat deze uitzonderlijke situatie nadelige gevolgen heeft voor de betrokken patiënten en voor de betrokken ziekenkuizen worden uitzonderlijk bepaalde maatregelen genomen voor volgende overeenkomsten: Oncofreezing, borstrecontstructie, GEP en NGS.
Omwille van Covid-19 stellen artsen en ziekenhuizen niet-dringende contacten, consultaties en behandelingen uit. Dit kan ook een belangrijke impact hebben op jaarlijkse verlenging van de zorgtrajecten voor chronische patiënten (chronische nierinsufficiëntie of diabetes type 2). Om zo veel mogelijk te vermijden dat deze uitzonderlijke situatie nadelige gevolgen heeft voor de betrokken patiënten en voor de betrokken artsen, versoepelen we de verlengingsvoorwaarden.
Het doel van dit MFO is om afspraken te maken in deze COVID-19-crisis rond het medicatiebeleid en de continuïteit van de zorg tussen het schakelzorgcentrum en het ziekenhuis en de eerste lijn. Het programma biedt een volwaardig alternatief om overleg hierover op afstand mogelijk te maken. Daarnaast biedt het programma een draaiboek voor het opname- en ontslagbeleid in de schakelzorgcentra en geeft het een leidraad voor een proactieve opvolging door het zorgteam om medicatiegebonden problemen te voorkomen.
We passen de regels van de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) aan met betrekking tot de machtigingen voor vergoedbaarheid van bepaalde geneesmiddelen, producten of farmaceutische verstrekkingen. Bv. voor de vergoeding van specialiteiten gebruikt in het kader van MBV hebben we de maximale leeftijd voor de machtigingen door adviserende artsen verlengd met 6 maanden. We willen hiermee voorkomen dat de behandeling van en terugbetaling aan de patiënt onderbroken zou worden. De aanpassing zal bovendien ook de naleving van bepaalde maatregelen van inperking door COVID-19 gemakkelijker maken.
Schakelzorgcentra kunnen patiënten met COVID-19 tijdelijk opvangen na hun verblijf in het ziekenhuis of na onderzoek in een triagecentrum. Wij financieren de coördinatie, de follow-up, het toezicht en de zorg door artsen, verpleegkundigen en zorgkundigen.
We willen de continuïteit van de thuiszorg garanderen, ook tijdens de COVID-19-crisis. Daarom nemen we 2 maatregelen om de verpleegkundigen te ondersteunen in hun beschermingsmaatregelen en om de follow-up mogelijk te maken van patiënten met COVID-19.
Een verkort bestralingsschema is voor sommige patiënten met borstkanker een veilig en volwaardig alternatief. Zo zetten we bestralingstoestellen en beschikbaar personeel zo optimaal mogelijk in en waar mogelijk kunnen we een opsplitsing voorzien tussen toestellen en “equipes” voor COVID19-vrije patiënten en patiënten met COVID-19. Bovendien zullen patiënten zich minder frequent naar het ziekenhuis verplaatsen en zullen er minder ziekenhuiscontacten nodig zijn.
Wanneer is zo’n verkort bestralingsschema mogelijk en hoe is het aan te rekenen?
In heel België zijn centra geopend om patiënten te onderzoeken die mogelijk besmet zijn met COVID-19 of om screeningtests uit te voeren. De ziekteverzekering ondersteunt de activiteit van deze centra op verschillende manieren financieel.
Hier zijn de verschillende soorten vergoedingen, de bedragen en hoe u ze aan de verzekering voor geneeskundige verzorging kunt factureren.
Diabeteseducatie is mogelijk via telefonische of videoconsultaties voor: patiënten met een zorgtraject diabetes type 2 en patiënten met een ‘Opvolging van een patiënten met diabetes type 2/ voortraject’. Deze maatregelen voor diabeteseducatoren gelden vanaf 14 maart 2020.
We passen de regels van de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) aan met betrekking tot de machtigingen voor vergoedbaarheid van bepaalde geneesmiddelen, producten of farmaceutische verstrekkingen. We willen hiermee voorkomen dat de behandeling van en terugbetaling aan de patiënt onderbroken zou worden. De aanpassing zal bovendien ook de naleving van bepaalde maatregelen van inperking door COVID-19 gemakkelijker maken.
Wegens de sterk toegenomen bezettingsgraad in de ziekenhuizen is partiële hospitalisatie bij de patiënt thuis opnieuw mogelijk van 20 oktober 2020 tot en met 31 december 2021 onder dezelfde voorwaarden als in de periode van 14 maart tot 30 juli.
Extra maatregelen: videoconsultaties, versoepelingen van de verwijsprocedure met toevoeging van de arbeidsarts als gemachtigde verwijzer, toelating om de behandelingscapaciteit tijdelijk te overschrijden. Deze maatregelen gelden vanaf 14 maart 2020.
Machtigingen voor vergoedbaarheid van bepaalde geneesmiddelen, producten of farmaceutische verstrekkingen: aangepaste regels om onderbrekingen van behandeling en terugbetaling te voorkomen en naleving van de maatregelen van inperking te vergemakkelijken.
Om tijdens de COVID-19-crisis tegemoet te komen aan de nood aan diëtetiek, nemen we een tijdelijke maatregel voor patiënten met een zorgtraject en patiënten met een ‘Opvolging van een patiënt met diabetes type 2/ voortraject’. Tijdelijk zijn voor deze verstrekkingen videoconsultaties mogelijk voor diëtetiek en dat met terugwerkende kracht van toepassing vanaf 14 maart 2020.
Tijdens de COVID-19-crisis is het mogelijk om een MOC te organiseren via een videoconferentie. Zo is het tijdelijk niet nodig om verschillende zorgverleners samen te brengen in 1 ruimte en fysiek aanwezig te zijn voor dit consult.
Om genoeg CT-apparaten te hebben en dus potentieel besmette patiënten van andere patiënten te kunnen scheiden, passen we de regels van de verzekering voor geneeskundige verzorging aan om het gebruik van hybride apparaten met CT buiten de nucleaire geneeskunde-onderzoeken mogelijk te maken.
De bestaande wachtposten ontvangen normaal gezien hun voorschot eind juni. Nu ze extra kosten hebben door de COVID19-bestrijding, willen we hen tegemoet komen en ontvangen ze dit voorschot ten laatste op 23 maart 2020. De betaling van de 2de schijf van 20% van het werkingsbudget 2020 is goed voor een totaalbedrag van 4.513.000 euro.
Om de verspreiding van het virus COVID-19 tegen te gaan is het voor voorschrijvers van geneesmiddelen mogelijk – met de toestemming van de patiënt – om geen papieren bewijs van elektronisch voorschrift aan de patiënt te bezorgen, maar wel de RID-code van het voorschrift via een andere communicatiemethode (e-mail, telefoon, Skype, enz.). De RID-code is de streepjescode die staat voor het unieke voorschriftnummer van het geneesmiddelenvoorschrift. Op elk elektronisch voorschrift staat onder de barcode de ‘vertaling’ ervan in letters en cijfers.
Vanaf maandag 23 maart wordt een soepel administratief en financieel kader ingevoerd voor de triagecentra voor Covid 19 patiënten. De zorgverleners in die centra kunnen zich zo voor de volle 100% focussen op de zorg voor patiënten. Het RIZIV heeft deze regeling uitgewerkt samen met de FOD Volksgezondheid en in samenspraak met het werkveld.
Heel onze sector en alle zorgverleners lijden zwaar onder de impact van deze crisis, onder meer op financieel vlak. We krijgen veel vragen over een eventuele vergoeding. We onderzoeken de mogelijkheden voor het geheel van de zorgberoepen.
Om de negatieve gevolgen van het uitstellen van niet-dringende zorg voor patiënten en zorginstellingen te beperken, verlengen we de periodes waarin de ziekteverzekering voor deze zorg betaalt, en die revalidatieprogramma's met een beperkte, niet-verlengbare duur. Verplichte contacten worden teruggebracht tot 1 per jaar.