Wat is de telematicapremie?
De telematicapremie is een forfaitair bedrag dat wij jaarlijks betalen aan verpleegkundigen die hun patiëntendossiers beheren met een aanvaard softwarepakket en die ook aan 2 andere voorwaarden voldoen.
Hoeveel bedraagt de premie?
De premie bedraagt 800 EUR.
Wat zijn de voorwaarden?
Om in aanmerking te komen voor de premie, moet u aan 3 voorwaarden voldoen:
- U beheert uw patiëntendossiers elektronisch.
U gebruikt daarvoor een van de
softwarepakketten die de Overeenkomstencommissie verpleegkundigen-verzekeringsinstellingen heeft aanvaard, in overeenstemming met het eHealth-platform. Deelt u een pakket met andere verpleegkundigen? Dan moet de softwareproducent bij de aanvraag van de premie bevestigen dat dit toegelaten is.
- U bent toegetreden tot de
nationale overeenkomst tussen de verpleegkundigen en de verzekeringstellingen voor het volledige jaar waarvoor u de premie vraagt. Voor het premiejaar waarin u voor het eerst geregistreerd bent bij het RIZIV, volstaat het om zich tijdens dat jaar aan te sluiten bij de overeenkomst.
U hebt tijdens het jaar waarvoor u de premie vraagt een minimumactiviteit die overeenstemt met een bedrag van minstens 7.000 W-waarden aan terugbetaalde verpleegkundige verstrekkingen in het kader van artikel 8 van de nomenclatuur. Het betreft hier het deel van de tegemoetkoming dat u ontvangt van de verzekeringsinstelling. We stellen dat vast aan de hand van uw profielgegevens van dat jaar.
Hoe vraagt u de premie aan?
U kunt uw aanvraag online indienen via de module “Premieaanvragen” op onze ProGezondheid-toepassing.
Wanneer vraagt u de premie aan?
U kan uw premie 2021 aanvragen vanaf begin juli tot en met 31 oktober 2022.
Wanneer ontvangt u de premie?
Reglementair gezien gebeurt de uitbetaling vóór het einde van het jaar waarin u de premieaanvraag indient.
Voorbeeld: De premie voor 2020 ontvangt u normaal gezien voor het einde van december 2021.