print

Aanvraagmodule CT MEDDEV - Applicatie voor verdelers en fabrikanten van medische hulpmiddelen

privé

Aanvraagmodule CT MEDDEV - Applicatie voor verdelers en fabrikanten van medische hulpmiddelen

We voorzien deze beveiligde online applicatie voor verdelers en fabrikanten van medische hulpmiddelen inzake bandagisterie, orthopedische technologie en hoortoestellen om hun producten aan te melden op de lijsten van voor vergoeding aangenomen producten.

Open de webtoepassing


Een aanvraag indienen voor vergoede medische hulpmiddelen

Om door de ziekteverzekering te worden vergoed moeten medische hulpmiddelen zijn opgenomen op de lijsten van aangenomen producten goedgekeurd door het Verzekeringscomité op voorstel van de bevoegde overeenkomstencommissie.

Deze applicatie laat verdelers toe om een aanvraag in te dienen bij het secretariaat van de Overeenkomstencommissie orthopedisten/bandagisten-VI en de Overeenkomstencommissie audiciens-VI.
Pas als het dossier volledig is samengesteld, wordt het overgemaakt aan de bevoegde overeenkomstencommissie.

De bevoegde overeenkomstencommissie is te allen tijde gemachtigd om eender welke bijkomende inlichtingen op te vragen die zij nodig acht.

Indien een product niet langer geproduceerd wordt, moet de verdeler de schrapping van het product meteen aanvragen in de applicatie. Vooraleer te worden geschrapt, blijft het desbetreffende product 6 of 12 maanden op de lijst staan.

Elke wijziging (schrapping en/of correctie) van product moet onmiddellijk worden aangevraagd in de applicatie.

Wie kan deze toepassing gebruiken?

Bedrijven die de volgende producten verdelen aan zorgverstrekkers in België:

Raadpleeg de lijsten met vergoede medische hulpmiddelen

U kan de lijsten van deze vergoede medische hulpmiddelen raadplegen via de zoekmodule CT MEDDEV.

Toegang krijgen tot de applicatie

Om toegang te krijgen als Belgische onderneming volstaat het dat de hoofdtoegangsbeheerder de beschreven procedure volgt in de handleiding.

Om toegang te krijgen als buitenlandse onderneming dient u de volgende gegevens door te mailen aan het secretariaat van de dienst MedDev op onderstaand mailadres:

  • KBO-bis nummer van uw bedrijf
  • Rijksregisternummer-bis van de wettelijk vertegenwoordiger
  • Voornaam wettelijk vertegenwoordiger
  • Naam wettelijk vertegenwoordiger
  • Rijksregisternummer-bis van de hoofdtoegangsbeheerder
  • E-mail hoofdtoegangsbeheerder
  • Voornaam hoofdtoegangsbeheerder
  • Naam hoofdtoegangsbeheerder

U krijgt nadien van het secretariaat een login waarmee u de procedure uit de handleiding kan volgen.

Eens de hoofdtoegangsbeheerder toegang heeft tot de applicatie kan hij in de applicatie toegang verlenen aan andere personen die werken voor de onderneming.

Handleidingen

U kan de handleiding van de applicatie en de handleiding voor het ondertekenen van documenten terugvinden.

 

Contacten

Heeft u inhoudelijke vragen over deze applicatie, contacteer dan onze medewerkers van de medische directie

Tel: +32(0)2/739.70.99 (call center)
Maandag en donderdag: van 13 tot 16 u. Dinsdag en vrijdag: van 9 tot 12 u
E-mail: meddev@riziv-inami.fgov.be